Reklama
Po absolvování této lekce by studenti měli být schopni samostatně rozeznat reklamy, které se na venek jeví, že nejsou mířeny na jejich věkovou skupinu, ale realita je jiná.
![](../../images/articlesLine.png)
Lekce žáky seznámí s pojmem reklama, určí několik typů reklamy, zmíní se o způsobu nasazování reklamy do médií. Slouží jako úvod do této problematiky. Během lekce by se děti měly blíže seznámit s podstatou reklamy, uvědomit si, jakým způsobem bývá reklama do médií zařazována a uvědomit si, kde všude se lze s reklamou setkat.
![](../../images/articlesLine.png)
Cílem této lekce je obeznámení žáků s pojmem „guerilla marketing“, tzn. marketingem využívajícím netradičních postupů pro získání potenciálního zákazníka a s těmito postupy samotnými. Žáci si nejprve na základě konkrétních příkladů uvědomí, kdy a kde se s guerilla marketingem již setkali, a poté se sami pokusí nějaký projekt využívající principů guerilla marketingu navrhnout.
![](../../images/articlesLine.png)
Reklama a komerční sdělení nejrůznější podoby nás obklopují téměř všude. Řada analýz reklamy se již věnuje rozboru jejího obsahu, vhodnosti vzhledem k dopadu na cílovou skupinu, zvláštní pozornost je pak věnována klamavé reklamě. Autorka nabízí pohled na reklamu z jiného úhlu: představuje ji jako druh umění. Cílem lekce by mělo být vyvolání diskuse a vytvoření vlastního postoje k danému tématu.
![](../../images/articlesLine.png)
Tato modelová hodina se zabývá tématem reklamy. Cílem je umožnit studentům, aby nahlédli pod pokličku principům mediálního trhu a uvědomili si součinnost médií a komerčního sektoru. Pokud jim ukážeme vztahy mezi finančními zdroji médií a obsahem médií, dokážou se lépe bránit manipulaci a dokážou si sami dělat názor na nabízené obsahy. Téma skrytých vlivů na mediální obsahy je velice složité a zahrnuje komplikované společenské i politické tlaky, proto se v tomto bloku zaměříme pouze na vztah médií a komerčního sektoru, jehož nejdůležitějším nástrojem, jak ovlivňovat média, je reklamní trh.
![](../../images/articlesLine.png)
Lekce pomáhá žákům uvědomit si, jakou roli v našich životech hrají značky a značkové výrobky. V rámci realizace metodiky by se také měli zamyslet nad tím, jaké hodnoty pro nás značky mají, a jestli je to správné.
![](../../images/articlesBottom.png)
![](../../images/spacer.gif)