Titulek a fotografie v internetovém zpravodajství

( Monika Trojanová )

Lekce se zabývá spojením titulku a fotografie a jejich rolí v médiích. V rámci hodiny se studenti naučí rozpoznat titulek bulvární a nebulvární titulek, vybrat k němu fotografii. Cílová skupina využívá nejčastěji internet, proto se lekce zaměřuje zejména na internetové zpravodajství.

Tato metodika je určena pro studenty středních škol a vyšších stupňů gymnázií, tedy dospívajícím ve věku 15–19 let. Tato skupina už má větší zkušenost s médii než mladší žáci, vnímá zpravodajství a dokáže přemýšlet o konotačním významu titulku a fotografie, tvorbě titulků a vztahu mezi titulkem a fotografií.

Lekce je doplněna o prezentaci obsahující obrazový materiál a usnadňující realizaci metodiky.

Titulek a fotografie v internetovém zpravodajství

VÁŠE HODNOCENÍ ČLÁNKU „Titulek a fotografie v internetovém zpravodajství”
TITUL(Y):
JMÉNO:
PŘÍJMENÍ:
E-MAIL:
TEXT VAŠEHO KOMENTÁŘE:
VAŠE HODNOCENÍ TOHOTO ČLÁNKU

průměrný

 

kvalitní

 

fantasický
KOMENTÁŘE K ČLÁNKU „Titulek a fotografie v internetovém zpravodajství”
03.05.2012   Lucie Fišerová

Velmi se mi líbí zpracování práce, kdy úvodní spíše teoretická a debatní část postupně spěje k praktickému úseku, kde si žáci mohou sami vyzkoušet vymyslet vhodné titulky. Práce je také velmi kvalitně materiálně podložena a pro učitele bude tedy pohodlné s ní pracovat.
21.04.2012   Tomáš Soukup

Práce je velmi dobře zpracovaná od počátku až do konce. Žáci jsou nejprve seznámeni s teorií dané problematiky a následně jsou vtaženi hlouběji pomocí velmi pečlivě vybraných názorných příkladů z praxe. V závěrečné části si pak žáci mohou zábavnou a soutěživou formou zkusit vymyslet titulek k daným článkům sami, případně říci, co se jim na vybraných titulcích a fotografiích nelíbí. Celkově je tak dobře zajištěna vzájemná interakce mezi vyučujícím a žáky, což hodnotím velmi pozitivně.


 


HODNOCENÍ TOHOTO ČLÁNKU
Článek hodnotili 2 návštěvníci

PŘEČTĚTE SI JEJICH KOMENTÁŘE