Publikum spolutvůrcem obsahů aneb Věrohodnost informací na intenetu

( Petra Šarešová )

Žáci by si v rámci hodiny měli uvědomit, že ne všechny informace na internetu jsou pravdivé, jelikož je tam může vložit kdokoliv.

Doba, kdy žáci hledali informace ke studiu, referátům a seminárním pracím v knihovnách, je dávno pryč. V současné době nejdříve pustí počítač a teprve když nemohou nic najít (stává se zřídka), zamíří do knihovny.

Cílem lekce dovést děti k přemýšlení o tom, z jakého zdroje informace čerpají a stahují, a podle toho k materiálům přistupovali.

Publikum spolutvůrcem obsahů

VÁŠE HODNOCENÍ ČLÁNKU „Publikum spolutvůrcem obsahů aneb Věrohodnost informací na intenetu”
TITUL(Y):
JMÉNO:
PŘÍJMENÍ:
E-MAIL:
TEXT VAŠEHO KOMENTÁŘE:
VAŠE HODNOCENÍ TOHOTO ČLÁNKU

průměrný

 

kvalitní

 

fantasický
KOMENTÁŘE K ČLÁNKU „Publikum spolutvůrcem obsahů aneb Věrohodnost informací na intenetu”
04.05.2012   Miroslav Hoblík

Kritické hodnocení informací na internetu je jistě důležité. Klíčem by však mělo být pochopení, že tento princip platí i pro knihy nebo tisk, zkrátka všechna média. V minulosti jsem narazil na knihy, které informace slepě přepisovaly z jiných publikací bez nejmenšího ověření jejich správnosti či pravdivosti. V tisku to platí ještě silněji, viz nedávná aféry s přebíráním zcela neověřených - a nepravdivých - informací v takzvaně seriozním českém tisku. Autorka by si také měla lépe promyslet a zkontrolovat poslední větu.
14.04.2012   Veronika Vavřinová

Je to moc pěkná metodika, jenom se bojím, že v těch 45 minutách se to nedá stihnout. Diskuse se dost často vymkne kontrole a zde není žádná časová rezerva. Myslím, že tohle je jedno z vůbec nejdůležitějších témat v mediální výchově, sama jsem na střední škole několikrát při čerpání z wikipedie narazila. Děti by rozhodně měly vědět, že i na internetu existují velmi kvalitní zdroje informací, které mohou využít.


 


HODNOCENÍ TOHOTO ČLÁNKU
Článek hodnotili 2 návštěvníci

PŘEČTĚTE SI JEJICH KOMENTÁŘE